Chatta med Upplands Väsby kommun
Mellan 18 och 22 mars kunde du som medborgare chatta med kommunen via upplandsvasby.se. Nu startas tjänsten igen.
Under testveckan fick vi positiv respons från medborgarna. Det var uppskattat att kunna nå oss genom ännu en kontaktväg och upplevdes smidigt att kunna få snabb hjälp att hitta det man sökte på webben, säger Sofie Skogaby, chef på Väsby Direkt.
Du hittar chatten på kommunens startsida
Nu under maj och juni kommer Väsby Direkt testa olika öppettider. Därefter kommer de bestämma vilka tider som passar bäst att ha öppet på chatten. Planen är att införa chatten permanent från 11 juni.
Vi hjälper dig gärna med generella frågor i chatten och behöver du hjälp i ett personligt ärende så finns vi tillgängliga på telefon, säger Sofie.
Chatta med Upplands Väsby kommun dessa tider:
- 15-27 maj 10.00-12.00 och 14.00-16.00
- 28 maj-10 juni 10.00-16.00
Så fungerar chatten
Under öppettiderna kan du klicka på chattbubblan på kommunens startsida och ställa din fråga direkt. Under resten av tiden kommer chattbubblan ligga synlig på webbsidan. När man klickar på chattbubblan får man information om när chatten är öppen och har möjlighet att skicka ett meddelande till Väsby direkt, som sedan kan återkoppla till dig.